La segona part de la classe l’hem dedicada a comentar els textos de Nieves
Blanco i Freinet.
El text de Nieves Blanco ens fa plantejar-nos quin és el vertader currículum,
és el que actualment es porta a terme en les institucions educatives?
El currículum vertader deuria de ser aquell que ens siga útil, pense que es
deuria de treballar un currículum enfocat cap a la importància de viure i
entendre aquest món en el que vivim. Moltes vegades es carrega al xiquet o a la
xiqueta i pretenem que aconseguisca tots els objectius que ens hem plantejat
per al curs, però ens oblidem de ensenyar-li el més important: valors com la
solidaritat o la igualtat, l’objectiu de la vida...
Podem relacionar el tema del currículum en l’actualitat, ja que està
ocorrent al nostre país. La llei Wert d’Educació ha establert i ha tornat a fer
una educació com la d’abans, la qual estableix com a prioritari la llengua i la
matemàtica, deixant de banda altres competències molt vàlides com la llengua
catalana, les disciplines artístiques o la música.
Amb açò volem fer èmfasi en lo important que es la redacció d’un bon
currículum, és a dir la planificació d’unes activitats adequades per tal d’aconseguir
els objectius educatius marcats.
Segons el text de Freinet, la perspectiva tecnològica parteix de que el
currículum es una tècnica i que l’educador agafa allò que s’ha d’establir.
Al currículum trobem objectius que són concretables i altres que no. Per
exemple, en segon de primària els alumnes han de saber escriure 200 paraules
per minut, açò és un objectiu concretable. En canvi, la comprensió lectora no està
plasmada al currículum, no hi ha cap objectiu que concrete açò, i pensem que es
deuria de veure reflectit, ja que tant important es saber escriure i llegir com
comprendre allò que llegim.
Per tant, creguem que un professor/a deuria d’anar més enllà, i a banda d’ aconseguir
els objectius que estan plasmats al currículum tindre la capacitat per a
dissenyar el seu propi currículum.
No hay comentarios:
Publicar un comentario